Zásady ochrany osobních údajů

Oznámení o ochraně osobních údajů pro Klienty a budoucí Klienty společnosti MY3 architekti s.r.o.

Základní informace

Společnost MY3 architekti s.r.o. (dále jen „Provozovatel“) se zavazuje chránit soukromí a bezpečnost Vašich osobních údajů. Toto oznámení o ochraně osobních údajů popisuje, jak se shromažďují a používají osobní údaje o našich zákaznících a klientech (dále jen „Klienti“) v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „Obecné nařízení o ochraně osobních údajů“ nebo „GDPR“).

Ohledně dat Klientů je Provozovatel „správcem“ osobních údajů. To znamená, že Provozovatel rozhoduje o účelu zpracování osobních údajů Klientů a o jejich uchovávání. Podle právních předpisů vztahujících se k ochraně osobních údajů je Provozovatel povinen upozornit Klienty na informace obsažené v tomto oznámení o ochraně osobních údajů. Toto oznámení není součástí žádné smlouvy o službách či jiné smlouvy nebo dohody. Toto oznámení může Provozovatel kdykoli aktualizovat.

Je důležité, abyste si jako Klient toto oznámení přečetl(a) a byl(a) si vědom(a) toho, proč a jak používáme osobní údaje.

Zásady ochrany osobních údajů

Provozovatel dodržuje právní předpisy o ochraně osobních údajů. Zavazujeme se, že osobní údaje, které máme o Klientech budou:

  • používány zákonně, spravedlivě a transparentně;
  • shromažďovány pouze pro oprávněné účely, a nebudou používány pro jiné účely neslučitelné s těmito účely;
  • relevantní pouze pro stanovené účely a rozsahem omezeny pouze na tyto účely;
  • přesné a aktuální;
  • uchovávány pouze tak dlouho, jak je potřeba pro stanovené účely;
  • uchovávány bezpečně.

Údaje uchovávané o klientech

Osobními údaji nebo osobními informacemi jsou veškeré informace o určité fyzické osobě, podle kterých může být tato osoba identifikována nebo se kterými může být jinak spojena. Osobními údaji ale nejsou údaje, ze kterých byla odstraněna totožnost (tzv. anonymní údaje). Existují „zvláštní kategorie“ citlivějších údajů, které vyžadují vyšší úroveň ochrany.

Provozovatel o Klientech shromažďuje, uchovává a zpracovává následující kategorie osobních údajů:

  • kontaktní údaje (např. jméno, telefon, e-mail, bankovní spojení)
  • datum narození a pohlaví
  • identifikační číslo
  • lokační údaje

Doba uchování údajů

Poskytovatel uchovává osobní údaje (i) po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu s Klientem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (po dobu 15 let od ukončení smluvního vztahu); (ii) po dobu, než je odvolán souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely marketingu, nejdéle 5 let, jsou-li osobní údaje zpracovávány na základě souhlasu. Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů správce osobní údaje vymaže. 

Jak se shromažďují osobní údaje

Provozovatel shromažďuje osobní údaje o Klientech přímo od Klientů nebo od osoby, která pro Klienta zařídila a vyjednala poptávku nebo objednávku služeb. Provozovatel také může zjišťovat další informace od třetích stran, včetně informací z veřejně dostupných rejstříků a zdrojů. Provozovatel dále může shromažďovat další osobní údaje o Klientech v průběhu poskytování služeb.

Jak jsou údaje používány

Získané osobní údaje používá Provozovatel pouze za podmínek stanovených zákonem. Nejčastěji zpracovává Provozovatel osobní údaje za následujících okolností:

  • v rámci plnění smlouvy o poskytování služeb či jiné dohody, kterou uzavřel s Klientem,
  • při plnění svých zákonných povinností,
  • pokud je to nezbytné pro oprávněné zájmy Provozovatele (nebo pro třetí strany) a pokud zájmy či základní práva Klienta nepřeváží tyto oprávněné zájmy.

Změna účelu zpracování

Provozovatel bude zpracovávat osobní údaje Klientů pouze pro účely, pro které je shromáždil, ledaže by Provozovatel odůvodněně došel k závěru, že tyto údaje potřebuje použít pro jiný účel a tento účel je slučitelný s původním účelem shromáždění údajů. Bude-li Provozovatel potřebovat použít osobní údaje pro jiné účely, upozorní příslušného Klienta a vysvětlí mu právní důvod, který Provozovateli takové užití údajů umožňuje.

Veďte, prosím, v patrnosti, že osobní údaje Klientů může Provozovatel v souladu s výše uvedenými pravidly zpracovávat i bez souhlasu Klienta, pokud to Provozovateli zákon přikazuje nebo umožňuje.

Sdílení údajů s jinými osobami

Provozovatelse může ocitnout v situaci, kdy bude zapotřebí sdílet údaje o Klientech se třetími osobami,
včetně obchodních partnerů, poskytovatelů služeb či dalších společností. V takovém případě požadujeme od třetích stran, aby zajistili bezpečnost údajů o Klientech a zároveň aby s nimi zacházeli v souladu s právními předpisy. Provozovatel bude sdílet osobní údaje o Klientech se třetími stranami, (i) pokud to vyžaduje zákon, (ii) pokud je to nutné pro účely poskytování služeb či pokud to je to nutné či účelné pro administraci smluvních vztahů s Klienty, nebo (iii) pokud k tomu bude mít Provozovatel jiný oprávněný důvod.

Údaje Klientů jsou zpracovávány společnostmi a externími poskytovateli služeb, zejména společnostmi poskytujícími účetní služby, IT služby a elektronické systémy, poskytující služby správy webových stránek, poskytovatel marketingových a reklamních aktivit.

Vaše práva

Je důležité, aby osobní údaje zpracováváné Provozovatelem byly přesné a aktuální. Klienti by proto měli informovat Provozovatele o změnách svých osobních údajů v průběhu trvání smluvního vztahu či poskytování služby.

Za určitých okolností mají Klienti ze zákona právo na:

  • Přístup ke svým osobním údajům (obdržet kopii osobních údajů zpracovávaných Provozovatelem a ověřit zákonnost jejich zpracování).
  • Opravu osobních údajů, které o Klientech Provozovatel uchovává (opravit neúplné nebo nepřesné informace).
  • Výmaz osobních údajů. Toto právo umožňuje Klientům požádat o smazání nebo odstranění osobních údajů tam, kde neexistuje žádný důvod pro další zpracovávání těchto údajů Provozovatelem. Klienti mají právo požádat o odstranění osobních údajů i v případě, že uplatnili námitku proti zpracování údajů (viz níže).
  • Vznesení námitky proti zpracování osobních údajů údajů v případech, kdy Provozovatel zakládá zpracování údajů na svém oprávněném zájmu (nebo na zájmu třetích osob). Klienti mají také právo vznést námitku proti zpracovávání, pokud by Provozovatel zpracovával jejich osobní údaje pro účely přímého marketingu.

V omezených případech, kde je zpracování osobních údajů Klienta založeno na souhlasu se zpracováním osobních údajů pro konkrétní účel, mají tito Klienti právo kdykoli svůj souhlas pro konkrétní zpracování odvolat. Chcete-li svůj souhlas se zpracováním osobních údajů odvolat, kontaktujte nás prosím na office@my3architekti.cz. Poté, co Provozovatel obdrží oznámení o odvolání souhlasu, nebude předmětné údaje dále zpracovávat pro účel, pro který byl souhlas původně udělen, ledaže by k tomu byl Provozovatel oprávněn ze zákona. Klienti mají právo kdykoli podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Provozovatel si vyhrazuje právo kdykoli aktualizovat toto oznámení o ochraně osobních údajů a zároveň Klientům poskytnout takto aktualizované oznámení o ochraně osobních údajů, pokud dojde k významným změnám. Provozovatel však může Klientům podat další informace o zpracování osobních údajů i jiným způsobem.

V případě jakýchkoli dalších dotazů týkajících se tohoto oznámení o ochraně osobních údajů, se prosím obraťte na náš e-mail office@my3architekti.cz.

Datum: 15.2.2023

Máte dotaz? Kontaktujte nás