
Projekt řeší drobné stavební úpravy stávajícího objektu včetně sanace podlah a přístavbu složenou z rozšíření zázemí školy a tělocvičny se samostatným zázemím. Úpravy ve stávající části objektu se týkají vymístění šaten, zázemí správce a skladu učebnic z důvodu vytvoření prostoru pro novou kmenovou třídu. V místě napojení přístavby je navrženo probourání okenních parapetů na úroveň podlahy a dále vybourání meziokenního pilíře pro příjemnější propojení stávajícího objektu s novým.
Hlavním prvkem přístavby je tělocvična se samostatným zázemím. Funkčně je možné tělocvičnu zcela oddělit od provozu školy a tím zabezpečit samostatný provoz. Sportovní plocha je přístupná přes vestibul přímo ze společného zádveří nebo přes průchozí šatny s hygienickým zázemím. Tyto šatny navazují přímo na školní šatnu, čímž je umožněn hygienický filtr pro školní výuky tělovýchovy. Školní šatna má dostatečnou kapacitu a je navržená formou uzamykatelných skříněk s přímým napojením na školní pozemek a pobytové schody. Sportovní hala je vybavena tribunou, přístupnou z vestibulu s možností přezutí a uložení venkovní obuvi. Tribuna se dělí na dvě části. V podélné části haly slouží jako tribuna na stání pro pozorování sportovních akcí. Širší část v čele haly je vybavena lezeckou stěnou pro samostatnou sportovní aktivitu bouldering, který je interiérovou formou lezeckého sportu nabízející různou technickou náročnost lezení bez jištění. Bezpečnost je zde zajištěna měkkou dopadovou plochou na podlaze.
Architektura navržených objektů je vytvořena gradací tří hmot, které reagují na členění stávající školní budovy a odpovídá funkčním náležitostem nových provozů. Přístavba je orientovaná ze severozápadu stávající budovy a napojení je možné pouze na prostory chodeb, aby nedošlo k zásahu do stávajících tříd v přízemí budovy.
Nižší hmota vyplňuje hluchý prostor, který spolu svírají hmoty hlavní budovy a jídelny a obsahuje šatnu žáků, sborovnu s jednací místností a sociální zázemí. Této hmotě předstupuje nižší arkáda podporována sloupořadím, která v hloubce dispozice přechází v komunikační chodbu a respirium. Trojici hmot dominuje hala, která svou atikou nicméně respektuje římsu stávající školní budovy. Na architekturu budov navazuje moderně pojatý předprostor vybavený odpovídajícím mobiliářem.